Digital growth kan kännas som ett modeord, men handlar i grunden om att använda digitala kanaler och tekniker för att nå affärsmål, det vill säga att via ett datadrivet arbetssätt öka din varumärkeskännedom och driva försäljning.
Många organisationer har försäljning som en central del av sitt DNA, men när det kommer till en digital säljprocess kan det vara mer komplicerat. Den digitala säljprocessen innehåller ett stort antal komponenter i form av kanaler, plattformar och tjänster – som alla kräver sin expertis.
Med data som grund för allt arbete är digital growth en kontinuerlig process som kräver både strategi, ett kontinuerligt testande, analys och optimering.
Discovery
Vi identifierar och kartlägger alla tillgängliga datakällor och mätning av dessa, för att kunna skapa en övergripande bild av nuläget. Resultatet ger oss en bild av hur din digitala närvaro presterar utifrån uppsatta mål.
Define
Med kunskapen från Define-fasen identifierar vi vilka kanaler, tjänster och plattformar som vi anser vara relevanta för uppdraget.
Optimize
Vi implementerar kanaler, verktyg och tjänster och mäter och utvärderar alla resultat kontinuerligt. Därmed identifierar vi vad som fungerar och optimerar insatserna för att uppnå maximal effekt.
Growth handlar sällan om en enda lösning, utan istället om att via tester och analyser hitta den bästa kombinationen av digitala lösningar. Vårt arbetssätt innebär en holistisk syn på digital growth, varför vårt förslag alltid kommer att vara skräddarsytt.
En strategi för digital growth hjälper oss att sätta mål och riktning för arbetet, och inkluderar en analys av och rekommendation för de delar som relaterar till din digitala närvaro, med en påverkan på din affär och varumärke.
Webbanalys är grunden för allt arbete med growth och grunden för att vi korrekt ska kunna se resultat och optimera våra insatser. Vi implementerar mätning via Google Analytics 4 eller Piwik Pro, och visualiserar siffror och resultat via dashboardverktyg som Looker Studio.
MMM används för att mäta hur olika marknadsföringsaktiviteter påverkar försäljningen. Genom att analysera historisk data kan vi förstå hur olika marknadsföringsinsatser bidrar till försäljningstillväxten, det vill säga vilka kanaler ger bäst ROI.
Utifrån din identifierade målgrupp identifierar vi de mest relevanta kanalerna för både organisk eller betald trafik. Vi implementerar kampanjer och testar och optimerar dessa kontinuerligt för att säkerställa att varje kanal levererar mot era mål.
Vi identifierar relevanta kanaler, verktyg och plattformar och hur vi kan optimera och effektivisera din leadsgenerering.
Genom att förstå dina besökare och deras behov, motivation och beteenden är kan vi öka möjligheterna att de konverterar till en önskad action på din webb. Vi tittar på vad som hindrar dem från att konvertera och hur du kan optimera webbplatsen.
Visit
Diggity AB
Svartmangatan 16
111 29 Stockholm
Sweden
Contact
Org nr. 5593-676686
+46 8 258849
[email protected]
Other
Cookie Policy
Privacy Policy