Analytics är grunden för allt arbete med din digitala närvaro, och ger dig de insikter du behöver för att kunna optimera din digitala strategi.
Du får svar på vilka sidor på din webbplats som fungerar, var dina besökare kommer ifrån och hur många konverterar till ett lead eller köp. Genom att kontinuerligt hålla koll på dina viktigaste KPI-er kan du identifiera trender och skaffa dig insikter som hjälper dig att optimera din digitala närvaro.
På Diggity arbetar vi med ett holistiskt arbetssätt kring analytics. Vi kombinerar teknik, strategi och affärsförståelse för att leverera insikter som driver resultat.
Vi hjälper er både hitta rätt inom den djungel som är marketing technology, men också sätta relevanta mål och skapa arbetssätt som gör att insikterna skapar mervärde i verksamheten.
Framtidens inom webbanalys präglas av ökat fokus på privacy. Hur samlas data in utan att kompromissa med användarnas integritet. Med cookies på tillbakagång blir den data man samlar in allt viktigare.
Både tekniker, arbetssätt och verktyg kommer få en viktig roll för att du ska kunna använda data för att ta informerade beslut
Med ökat fokus på integritet och avvecklingen av tredjepartscookies blir förstapartsdata allt viktigare. Företag behöver fokusera på att samla in data direkt från sina kunder och användare, till exempel genom lojalitetsprogram och kundundersökningar.
Förändringarna inom analytics kommer ställa högre krav på de verktyg och metoder man använder. Ett exempel är server-side tracking, dvs att du implementerar din mätning på din egen server. Ett annat är en marketing data hub - där Funnel är ett strålande exempel, där du samlar all form av data för att kunna hantera och visualisera den på ett samlat sätt.
AI och maskininlärning är redan en del av och kommer framöver att i allt större grad automatisera dataanalys och hjälpa till att ge djupare insikter.
Realtidsanalys ger dig möjlighet att få omedelbar feedback på dina digitala insatser, så att du på kort tid kan reagera på förändringar. Genom att analysera historisk data kan vi förutse framtida trender och beteenden, och fatta proaktiva beslut.
Visit
Diggity AB
Svartmangatan 16
111 29 Stockholm
Sweden
Contact
Org nr. 5593-676686
+46 8 258849
[email protected]
Other
Cookie Policy
Privacy Policy