Analytics 

Analytics är grunden för allt arbete med din digitala närvaro, och ger dig de insikter du behöver för att kunna optimera din digitala strategi. 

Du får svar på vilka sidor på din webbplats som fungerar, var dina besökare kommer ifrån och hur många konverterar till ett lead eller köp. Genom att kontinuerligt hålla koll på dina viktigaste KPI-er kan du identifiera trender och skaffa dig insikter som hjälper dig att optimera din digitala närvaro.

diggity_spheres_colorful0025_2

VÅRT ERBJUDANDE

Så jobbar vi med Analytics

På Diggity arbetar vi med ett holistiskt arbetssätt kring analytics. Vi kombinerar teknik, strategi och affärsförståelse för att leverera insikter som driver resultat. 

Vi hjälper er både hitta rätt inom den djungel som är marketing technology, men också sätta relevanta mål och skapa arbetssätt som gör att insikterna skapar mervärde i verksamheten. 

  1. Definiera mål: Vi börjar med att förstå dina affärsmål och hur analytics kan hjälpa dig att nå dem.
  2. Implementera verktyg: Vi hjälper dig att välja och implementera rätt analysverktyg, som Google Analytics 4 och Piwik PRO, en GDPR-säkrad plattform.
  3. Samla in data: Vi konfigurerar spårning för att samla in relevant data om dina besökares beteende, med respekt för integritet och dataskydd.
  4. Analysera data: Vi analyserar data för att identifiera mönster, trender och insikter.
  5. Presentera insikter: Vi presenterar resultaten på ett tydligt och lättförståeligt sätt, med fokus på åtgärdbara insikter som kommer organisationen till nytta.
  6. Optimera och iterera: Vi använder insikterna för att optimera din webbplats och dina marknadsföringsinsatser, och följer upp resultaten kontinuerligt.
Diggity_Logo_Collapsed

Analytics för framtiden

Framtidens inom webbanalys präglas av ökat fokus på privacy. Hur samlas data in utan att kompromissa med användarnas integritet. Med cookies på tillbakagång blir den data man samlar in allt viktigare.

Både tekniker, arbetssätt och verktyg kommer få en viktig roll för att du ska kunna använda data för att ta informerade beslut 

Förstapartsdata

Med ökat fokus på integritet och avvecklingen av tredjepartscookies blir förstapartsdata allt viktigare. Företag behöver fokusera på att samla in data direkt från sina kunder och användare, till exempel genom lojalitetsprogram och kundundersökningar.

Marketing technology

Förändringarna inom analytics kommer ställa högre krav på de verktyg och metoder man använder. Ett exempel är server-side tracking, dvs att du implementerar din mätning på din egen server. Ett annat är en marketing data hub - där Funnel är ett strålande exempel, där du samlar all form av data för att kunna hantera och visualisera den på ett samlat sätt.

Data

Nyfiken? Hör av dig!

AI och maskininlärning

AI och maskininlärning är redan en del av och kommer framöver att i allt större grad automatisera dataanalys och hjälpa till att ge djupare insikter. 

Realtids- och prediktiv analys

Realtidsanalys ger dig möjlighet att få omedelbar feedback på dina digitala insatser, så att du på kort tid kan reagera på förändringar. Genom att analysera historisk data kan vi förutse framtida trender och beteenden, och fatta proaktiva beslut.

Marque_Small_Neg

—  Home
—  Analytics
—  Growth
—  Insikt
—  SEO
—  Trafik

Visit

Diggity AB 
Svartmangatan 16
111 29 Stockholm
Sweden

Contact

Org nr. 5593-676686
+46 8 258849
[email protected]

Other

Cookie Policy
Privacy Policy

Copyright © Diggity. All rights reserved.