Piwik Pro är en plattform för webbanalys och är ett alternativ till Google Analytics 4 (läs mer om Diggitys erbjudande kring GA4 här), med ett fokus på privacy och GDPR.
Fördelar med Piwik Pro är att ni äger den data ni samlar in, ni kan välja land för placering av dataservern, och med Piwik Pro följer en hel programsvit inklusive Analytics, Tag Manager, Consent Manager och Customer Data Platform.
“Piwik Pro är inte bara GDPR-säkert, utan även ett verkligt bra analysverktyg.”
— Daniel Britz
Sätta mål och KPI:er: Det första steget vi tar är alltid att skaffa oss förståelse kring mål och KPI:er så att vi redan från början förstår mer om bakgrunden till mätningen.
Audit av eventuell befintlig setup: Vi gör en genomgång av er befintliga setup för mätning, oavsett vilket verktyg ni använder, för att skaffa oss en något mer detaljerad bakgrund.
Setup av Piwik Pro: Vi implementerar mätning via Piwik Pro för att säkra spårning av till exempel page views, formulär och bounce rate.
Spåra specifika events: Via Piwik Pros egen tag manager implementerar vi de events på webben som är av vikt för er organisation, för att kunna spåra med mer detalj och för djupare analys.
Fånga konverteringar: Vi definierar vilka interaktioner som är av värde för er organisation och som kan anses vara en konvertering, till exempel ett ifyllt formulär eller ett köp.
Rapporter och dashboards: Vi tar fram en struktur för rapportering och dashboards som passar er organisation.
Kontinuerligt stöd och utbildning: Vi arbetar löpande med att säkerställa kvaliteten i implementeringen och att analysera inkommen data för att ni ska kunna ta bättre affärsbeslut. Vi erbjuder även utbildning i Piwik Pro för att er organisation själva ska kunna använda verktyget.
Visit
Diggity AB
Svartmangatan 16
111 29 Stockholm
Sweden
Contact
Org nr. 5593-676686
+46 8 258849
[email protected]
Other
Cookie Policy
Privacy Policy