Growth as a Service

Home  >  Growth  >  Growth as a Service

olle

Olle Ahnve, Digital strateg
December 17, 2024
8 min read

Digital försäljning involverar många komponenter, som alla påverkar effektiviteten av ditt arbete. De olika delarna sitter också tätt ihop och om du inte har koll på en av delarna kan det försämra effekten av en annan. Om du till exempel inte har en bra setup för analytics riskerar ditt arbete med SEO eller SEM förlora stort i effekt.

Kraven på att ha koll på alla kugghjul i den maskin som utgör digital försäljning gör att det kräver mycket kunskap och många anställda, vilket för med sig höga kostnader. Digital försäljning eller growth är samtidigt ett område i konstant förflyttning, så du behöver hela tiden uppdatera dina kunskaper för att vara säker på att du håller samma fart som dina konkurrenter.

Growth as a Service är ett sätt att etablera en funktion för digital tillväxt och försäljning inom en organisation, genom att hyra/leasa nödvändiga resurser, snarare än att anställa.

Vem kan tänkas tjäna på att använda GaaS?

  • Företag som saknar interna resurser för digital tillväxt och försäljning och inte vill dra på sig fasta kostnader.
  • Företag som har en intern funktion för digital försäljning, men som behöver förbättra sina befintliga insatser eller vill testa nya kanaler och verktyg.
thomas-griesbeck-Y2aNc1X7xLg-unsplash

Vad är fördelarna med Growth as a Service?

  • Expertis utan fasta kostnader: du får tillgång till ett stort antal expertområden inom digital försäljning och growth - analytics, martech, traffic acquisition, SEO och innehåll, CRO och marketing automation - utan att behöva anställa 3-5 personer med konkurrenskraftiga löner.
  • Förbättrat samarbete internt: när Diggity gör jobb inom digital growth har vi lika stort fokus på marknads- som säljavdelningen och har därför potential att hitta gemensamma målsättningar och arbetssätt och etablera en tillväxt- och datadriven kultur.
  • Förbättrad hävstång: Ett befintligt team med ansvar inom marknad och sälj som samarbetar med en inhyrd growthansvarig har potential att förstärka och få bättre hävstång på sina insatser.

Varför välja Diggity?

  • Vi ger dig tillgång till ett erfaret team av experter med olika kompetenser .
  • Ett datadrivet angreppssätt säkerställer att beslut fattas utifrån data snarare än magkänsla och har fokus på att stödja relevanta och mätbara affärsmål.
  • Vi har fokus på hållbar tillväxt genom att vi hjälper dig bygga en grund och ett arbetssätt för långsiktig, hållbar tillväxt, snarare än snabba lösningar.
  • Vi är en mindre konsultfirma men erbjuder väldigt erfarna konsulter och ett nära samarbete.

“En growthansvarig är bron mellan marknad och sälj, och genom att optimera hela kundresan skapar de värde för båda avdelningarna”

—  Olle Ahnve

Vi erbjuder flera olika samarbetsformer

  • Projekt: Vi sätter upp projekt med specifika tidplaner, målsättningar och leveranser
  • Månadsavtal: Vi arbetar mot ett visst antal timmar varje månad. Tiden och uppgifter identifieras och prioriteras löpande tillsammans.
  • Fractional growth-roll: vi tar en linjeroll som en del av det interna teamet: Growth-chef med ansvar för digital försäljning, growth-expert med ansvar för att implementera och optimera growth-strategin, eller som kanalexpert med ansvar för ett specifikt område (t ex SEO, SEM eller analytics).

Hör av dig!

contact_envelope
Marque_Small_Neg

—  Home
—  Analytics
—  Growth
—  Insikt
—  SEO
—  Trafik

Visit

Diggity AB 
Svartmangatan 16
111 29 Stockholm
Sweden

Contact

Org nr. 5593-676686
+46 8 258849
[email protected]

Other

Cookie Policy
Privacy Policy

Copyright © Diggity. All rights reserved.