Digital försäljning involverar många komponenter, som alla påverkar effektiviteten av ditt arbete. De olika delarna sitter också tätt ihop och om du inte har koll på en av delarna kan det försämra effekten av en annan. Om du till exempel inte har en bra setup för analytics riskerar ditt arbete med SEO eller SEM förlora stort i effekt.
Kraven på att ha koll på alla kugghjul i den maskin som utgör digital försäljning gör att det kräver mycket kunskap och många anställda, vilket för med sig höga kostnader. Digital försäljning eller growth är samtidigt ett område i konstant förflyttning, så du behöver hela tiden uppdatera dina kunskaper för att vara säker på att du håller samma fart som dina konkurrenter.
Growth as a Service är ett sätt att etablera en funktion för digital tillväxt och försäljning inom en organisation, genom att hyra/leasa nödvändiga resurser, snarare än att anställa.
“En growthansvarig är bron mellan marknad och sälj, och genom att optimera hela kundresan skapar de värde för båda avdelningarna”
— Olle Ahnve
Visit
Diggity AB
Svartmangatan 16
111 29 Stockholm
Sweden
Contact
Org nr. 5593-676686
+46 8 258849
[email protected]
Other
Cookie Policy
Privacy Policy