En content marketing-strategi (eller en strategi för innehållsmarknadsföring om du så vill) är en plan som beskriver hur du ska skapa och distribuera värdefullt, relevant och - inte minst - konsekvent innehåll.
Syftet med content marketing är att istället för att direkt marknadsföra de produkter och tjänster du tillhandahåller, så erbjuder du innehåll som är både värdefullt och användbart och hjälper kunder och potentiella kunder att lösa sina problem.
Tänk på senaste gången du gjorde ett köp. Du kanske behövde en ny mjukvara eller online-tjänst, TV eller kaffebryggare. Du hämtade sannolikt information från ett antal olika källor, till exempel jämförelsesajter, YouTube-recensioner eller blogginlägg från experter med djup kunskap inom området - allt för att förstå dina alternativ. Det är innehållsmarknadsföring i praktiken.
Genom att ta fram en content marketing-strategi skapar du en plattform som allt ditt innehållsarbete utgår från och en riktning som hela organisationen kan vara överens kring.
Därigenom ökar chanserna för att det innehåll ni tar fram har syftet att bidra till era affärsmål och skapa värde för era målgrupper.
“Relevant innehåll är en grundpelare i varje säljstrategi.”
— Olle Ahnve
Visit
Diggity AB
Svartmangatan 16
111 29 Stockholm
Sweden
Contact
Org nr. 5593-676686
+46 8 258849
[email protected]
Other
Cookie Policy
Privacy Policy